Monday, November 28, 2011

Om å være tankenomade II


Jeg er ivrig på å begynne med bloggprosjekter - ambisjoner og idéer er i overflod i noen uker, og jeg tenker at "åhå, nå, skal jeg få skrive ned alt jeg vil på satt ord på". Men det blir gjerne med det. Jeg idémyldrer på trikken, jeg noterer ned små setninger her og der, men ordene kommer seg aldri videre. De blir værende som små, spenstige formuleringer med svart tusj på håndbaken, som hurtig nedtegnede skriblerier bakerst i planleggeren min. Likevel har jeg alltid ambisjonene om å få ordene videre, til slutt. Og jeg har det enda.

Det går bare ikke så fort. Jeg har eksamener nå - leser om krigen i Afghanistan og drikker kaffe, mens jeg bør konstruere fine argumenter for etikk innenfor forskningsmetoder, mens jeg skal skrive om overgangsritualer og kulturdefinisjoner. Tenkte bare jeg skulle hilse innom og si at jeg holder på, litt slik i tilfelle det kunne være spennende å vite. (Du kan jo for eksempel lese litt her i mens, om du vil lese litt om Afghanistan utenfor militærleirene.) Selv skal jeg lese enda litt pensum. Som den fantastiske maskinen av en student jeg jo er.

No comments:

Post a Comment